[imc-denmark] Hidet indlæg

rosa rosa at post12.tele.dk
Wed May 21 15:48:04 PDT 2008

hejsa.
Jeg er helt enig med Eriks kommentar. På denne måde markerer vi klart og
tydeligt, at højrefløjen ikke er velkommen på denne portal. Indymedia er jo
et medie for alternative informationer og reflektioner og ikke et debatforum
mellem venstreorienterede og alle mulige højrefløjsstrømninger, partier
eller autoritære sekter.
Som Simon allerede har nævnt, har vi haft temmeligt stort besvær med og
brugt forholdsvis mange ressourcer på at takle spammere, der opdager og
misbruger indymedia til promovering af alle mulige reaktionære
tilkendegivelser, målrettede misinformationer, hets, etc.
Når man til sammenligning kigger på de andre indymedias, så findes sådanne
reaktionære indlæg ikke, fordi de enten øjeblikkeligt bliver fjernet af
indy-moderatorer, eller også bliver hensat i en grå zone, man først skal
trykke sig ind til. Der er altså ingen andre indymedia, som har reaktionære
infos, kommentarer, indlæg side om side med de progressive opslag.
Hvis vi åbner op for sådan et miks, der i forvejen dagligt fylder de
borgerlige medier, partiernes websites, personlige blogs og alskens
udefinerlige debatforaer, så mister indymedia sin rolle og funktion som
alternativt, seriøst og udogmatisk venstrefløjsmedie fra neden.
Der er mange kræfter, der slet ikke kan lide, at sådan noget som indymedia
overhovedet eksisterer, og de vil garanteret gøre sit til at destruere det,
hvis vi åbner sluserne for dem.

ciao,
geronimo