Onderwerp : [Imc-vlaanderen] transgender voorstel

Auteur : maarten.van.hove op pandora.be
E-mail : maarten.van.hove op pandora.be
Datum : Di Nov 4 12:57:26 PST 2003

VOORSTEL: "Indymedia Oost-Vlaanderen recognizes that gender studies have just begun to touch the fact that gender and sex are two entirely different things: how a person feels about his own sexuality and the sexuality of others is not as simple as heterosexual males or females, but also touches topics like transgender, homo- and bisexuality and transsexuality. We believe that sex and gender is a personal matter which goes beyond the individuals' choice and which is a major aspect of his or her personality. On the matter of sex and gender we state that it is our duty to respect this fact and to open up an atmosphere in which all individuals can flourish as who they are."

Hey,

Kan iemand dat dan transgender gegeven expliciteren in de tekst die
jullie naar de womenslijst willen sturen, want ik heb niet echt de
indruk dat dat daar ook heel duidelijk instaat, Manu, zie jij dat zitten?

Enne... Maarten,

"Tenslotte wil ik wel even melden dat ik het persoonlijk zr moeilij
k heb met klassiek feministische these waarbij de man de chauvinist is en
de vrouw geknecht, zoals je dat vaak leest in anarchistische studies. In
de realiteit zie ik vaak zelfs het tegenovergestelde. Ik zou er dus voor
willen pleiten dat we deze these proberen overstijgen."

In principe geef ik je hierin gelijk, maar ik zie dit argument ook weer s
teeds vaker gebruikt worden tegen vrouwen die effectief met het soort sit
uaties geconfronteerd worden waarin die these wel opgaat, dus maak er aub
ook geen dogma van dat het niet of niet meer bestaat. Het mag geen excuu
s zijn om de kop in het zand te steken.

Groetjes,

Libby